Onze mensen

De stuwende kracht achter de vrijwilligers wordt gevormd door een vast team van professionele medewerkers:

Loeke Genemans, directeur

“Wat de Hulpdienst zo bijzonder maakt, is dat de vrijwilligers zorgen voor mooie momenten in het leven van mensen die hulp nodig hebben. Ze doen dit door een bezoekje, vaak gecombineerd met een activiteit. Voor veel mensen is bijvoorbeeld boodschappen doen de normaalste zaak van de wereld, maar niet voor iedereen. Onze vrijwilligers maken het wél mogelijk!”

Vera van Ooijen, coördinator en begeleider stagiaires

“Als coördinator breng ik vrijwilligers en mensen die hulp vragen met elkaar in contact. Voor mij is het belangrijk om te luisteren naar de wensen van zowel de hulpvrager als de vrijwilliger, zodat er een succesvolle ontmoeting tussen twee mensen plaatsvindt. De professionaliteit, laagdrempeligheid en het persoonlijke contact maakt het voor mij waardevol om te werken voor de Hulpdienst Nijmegen.”

Silvia Broeke, coördinator

“In mijn functie als coördinator spreek en zie ik zowel veel cliënten als vrijwilligers, ieder met een eigen verhaal. Dit werk heeft mij doen inzien hoeveel er kan worden bereikt met eenvoudige hulp. Het is niet alleen mooi om te zien dat zoveel vrijwilligers iets voor iemand anders willen doen, maar ook dat het henzelf veel oplevert. Het is geven en nemen van beide kanten, en het is mijn uitdaging om hierin met succes te bemiddelen.”

Maike van Kempen, coördinator

“Werk doen wat er echt toe doet! Erg fijn dat ik mij daar bij de Hulpdienst Nijmegen dagelijks mee bezig mag houden. Ik probeer met mijn collega’s te zorgen voor het samenbrengen van mensen, waardoor er een behoefte of vraag bij beiden wordt ingevuld. In deze tijd is de inzet van onze vrijwilligers een belangrijke aanvulling op de professionele zorg. Ik draag daar vanuit mijn functie als coördinator iedere dag met veel plezier aan bij.”

Hulpdienst Nijmegen | Groesbeekseweg 38 | 6524 DD Nijmegen | (024) 322 82 80 |